Kliknij, aby przejść do strony głównej
Kliknij, aby przejść do strony głównej WSG
  • Bydgoski Festiwal Nauki
  • Nauka
  • biblioteka
  • e-sklep

Wszystko w jednym miejscu!

Szanowni Państwo,
Zmiany są nieodłącznym elementem rozwoju. Zmieni ł się również nasz Kurier, którego inauguracyjny e-numer poddajemy Państwa ocenie. Odświeżyliśmy szatę graficzną i formułę redakcyjną. Teraz to, jaki będzie e-Kurier w dużej mierze zależy od naszych Czytelników i Użytkowników portalu, na którym znajdziecie Państwo, również inne nasze wydawnictwa.
  • E-kurier
  • Dziennikarskie Inspiracje III Wieku
  • Przeczytaj, obejrzyj, posłuchaj
  • International Reporter
  • Publikacje projektowe
  • Wydania okolicznościowe
  • Prace studenckie
  • Stowarzyszenie Umarłych Poetów
  • Wspomnienia
  • Anna Karenina
  • Informator WSG
  • WSG w obrazach
  • Regional Press Photo
studia łączoneMSPRekrutacjaWSG MBA - Szkoła Biznesu40plus
Neurodydaktyka w WSG

Przydatność i kierunki rozwoju neuronauk (neurobiologia, neurodydaktyka), to główny temat konferencji, ale jej uczestnicy będą mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach z zakresu coachingu, tutoringu, metod wykorzystania potencjału umysłu przy użyciu nowoczesnych narzędzi.Konferencja skierowana jest przed wszystkim do nauczycieli akademickich, nauczycieli ze szkół oraz metodyków. Szczegółowy harmonogram oraz formularz zgłoszeniowy będą dostępne już wkrótce.

W konferencji wezmą udział wybitni goście z zagranicy:

  • lekarz, badacz mózgu i autor książki “Cyfrowa demencja”, profesor Manfred Spitzer, który widzi mózg jako miejsce pracy nauczyciela
  • autor, tłumacz i wydawca Andrzej Lipiński z Hamburga, który przetłumaczył "Cyfrową demencję", bestseller na niemieckim rynku wydawniczym.

W sesji plenarnej zaplanowany został również wykład autorki wydanej niedawno książki
„Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” dr Marzeny Żylińskiej.
Obydwie książki będzie można nabyć z autografami autorów przed konferencją w godz. 8:30-9:00.

Celem konferencji jest zapoznanie uczestników z neurodydaktyką, przybliżenie wniosków płynących z neuronauk, ze szczególnym uwzględnieniem zmian, jakie zachodzą w mózgach dzieci na skutek kontaktu z nowymi technologiami. Temat ten jest dziś w Polsce szeroko dyskutowany w kontekście programu Cyfrowej Szkoły i planów wprowadzenia do szkół e-podręczników.

System edukacyjny w jakim funkcjonujemy, powstał w czasach, gdy o przebiegu procesów uczenia się nic nie było wiadomo. Do niedawna nie było żadnych możliwości obserwowania pracy mózgu żywych i zdrowych osób. Dzięki ogromnemu postępowi technologicznemu uczeni dysponują od około 20 lat nowymi narzędziami, które pozwalają poznać i zrozumieć naturę procesów uczenia się i zapamiętywania.

Podczas konferencji poszukamy odpowiedzi na pytania:

  • Czy dzisiejsze szkoły ułatwiają czy może utrudniają pracę mózgu ?
  • Czy pozwalają na pełne wykorzystanie potencjału dzieci?
  • Czy potrafią mądrze stosować nowe technologie?
  • Dlaczego uczniowie właśnie w szkołach tracą motywacje do uczenia się?

CZEŚĆ II -NEURODYDAKTYKA W PRAKTYCE

Celem siedmiu sesji warsztatowych jest odniesienie teorii do codziennej praktyki szkolnej. Zaczynając od tutoringu i możliwości budowania własnej ścieżki rozwoju tutora i coacha, poprzez poznanie kreatywnej mocy animacji jako atrakcyjnej formy przekazu treści edukacyjnych, do poznania narzędzi nowych mediów i ich kreatywnego wykorzystania w szkole, zgodnie z postulatami neurodydaktyki.

Więcej informacji na temat konferencji na: www.neurodydaktyka.byd.pl

Zło dobrem zwyciężaj03.11.2014
Dzień Hiszpanii21.10.2014
Konkurs na najlepsze prace licencjackie i magisterskie o Unii Europejskiej09.10.2014
Budżetowanie i rozliczanie projektów międzynarodowych z elementami języka angielskiego12.09.2014
Fotografie Tomasza Gudzowatego w Muzeum Fotografii08.09.2014
Archiwum wiadomości
gazeton - Wyższa Szkoła Gospodarki